אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 4

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 4

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

  

 

 

אגו יקר שלי!

 

קודם כל אני רוצה להודות לך, שאתה חלק כה מהותי מחיי.

אני מודה לך על רגשות שאתה מביא לתוך חיי,  זה ישאר איתי לנצח.

אני מודה לך שאתה מביא צבעים לתוך חיי, גם זה ישאר איתי לנצח.

אני מודה לך על עוד המון דברים נפלאים, שהם חלק ממני וישארו חלק ממני לעד, כמו עומק רגשי, אהבה, אנושיות, יצירתיות ודמיון.

עכשיו לחלק שישפר את יחסינו:

קודם כל כשאתה תנסה להגיד לי שהדברים מופנים נגדי, אני אנסה בכל כוחי להגיד לך שאתה טועה, כי לא כל דבר בעולם הוא אישי נגדי, לפעמים כן, וננסה לבחון את המקרים האלה, אבל בהחלט לא כל דבר.

עכשיו אני יודעת למה אתה מוציא אותי למסיבות בכזאת תדירות, וזה כמו אופיום בשבילי.הערך שאני מקבלת מאנשים הוא לא אמיתי, והוא רגעי, הוא חולף למחרת בבוקר. אי אפשר להעריך באמת אדם, אני לא רכוש. אפשר להעריך את היצירות שאנחנו עושים ביחד, יש להם מחיר נקוב, למחיר הזה אין שוב קשר לבן אדם שהוא אני.

אני לא צריכה עוד אנשים ובטח לא גברים בחיי, כדי להרגיש מוערכת, שווה, או נאהבת. אני נאהבת ומוערכת מאוד ע"י חבר שלי, והעובדה הזאת שמה בצד כל הדברים שתגיד לי לגבי ריגושים חדשים ולגבי תשומת לב של אנשים אחרים. החלטתי להיות עם גבר אחד בחיי, והעובדה הזאת מאוד מרגשת כשלעצמה. אנחנו נמצא ריגושים, אני מבטיחה, לא ברומנים אחרים, אלא ברומן הספציפי הזה ודרך היצירה.(שאתה כל כך מעולה בזה).


כמו כן, אנו נפסיק להשוות אותי לאנשים אחרים. לא הם יותר טובים ממני ובטח לא אני יותר טובה מהם. מהיום הבטחון עצמי שלי לא תלוי בשום דוגמה שאתה מראה לי! הבטחון העצמי שלי לא יכול להיות תלוי בגורמים חיצוניים. אני יותר לא אפחד להגיד
דברים בפומבי, כדי לא להישמע או להיראות בנאלית. הרי אני יודעת שאני חכמה, אין סיכוי שאני אומר משהו טיפשי או בנאלי, וגם אם כן! אתה חושב שאני באמת יכולה להיפגע מזה? אני מקסימום אצחיק מישהו :))

אני יודעת שהדבר שהכי מעניין אותך (והאמת אותי גם) זה האישיות שלנו, אך הבקשה הבאה היא מפתיעה מאוד: בוא ננסה להתעניין באנשים אחרים, יש להם גם רגשות ואישיות, וגם להם יש אגו. בוא ננסה מדי פעם להתבונן פנימה של אותם אנשים , שאותם אנו מחשבים כ"המון האפור", כל אחד מהם הוא אישיות ונשמה, ננסה לראות אותם! אני בטוחה שזה יחולל פלאים!


אני כל כך שמחה שהבהרנו את כל הנקודות האלה! יש לנו עוד המון שנים ביחד וחשוב כל כך שנתמוך ונחזק אחד את שני ולא ההיפך. אני בטוחה שנהיה חברים ממש טובים מעכשיו והלאה, רק שאני אחליט על המתרחש ולא אתה. סליחה :))
אבל בוא תהיה לצידי ולא מעליי.


אוהבת,

גלינה

 

 לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved