אניגראם

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות
שתף |

אתגרי ההתפתחות של כל טיפוס

תשעה טיפוסים - תשעה אתגרים
מאת: אסנת ידגר
 
מה שמשך אותי לאניאגרם בתחילת דרכי היה המסע האינדיבידואלי שהאניאגרם מציע לכל אדם. אין אמירות כלליות המכוונות לכל האנושות, אין שום דבר שנכון לכולם. כל טיפוס ושביל הצמיחה שלו.
 
מהם אתגרי ההתפתחות של כל טיפוס?
טיפוס 1 - המחוקק:   קבלה -  הם משתחררים מהצורך הכפייתי לתקן את עצמם ואת העולם. הם מתחילים לקלוט שמי ששופט אותם על פי סדטנדרטים גבוהים אינו העולם, אלא המבקר הפנימי שלהם. כשהם מוכנים לקבל את "חוסר השלמות" בעולם הזה, הם מצליחים לחוות שלווה פנימית עמוקה, להשתחרר מרגשי המתח והכעס שאצורים בתוכם וליהנות באופן מלא ממה שהחיים מציעים להם. 

טיפוס 2 - המסייע:    
הזנה עצמית - היכולת להעריך באופן מציאותי את הצרכים האמיתיים שלהם ולטפל בהם מבלי לחכות שאחרים יעשו את זה. הם לומדים להיות קשובים לעצמם, מה שמאפשר להם להיות רגישים לצרכים האותנטיים שלהם ובו זמנית לצרכים ולגבולות של אחרים. 
 
טיפוס 3 - הביצועיסט:     אותנטיות -  פרימת הדימוי העצמי השקרי וחשיפת האני האותנטי שלהם. הם פותחים את הדלת לזהות האמיתית שלהם, כך שהם חווים באופן מלא את מי שהם וקולטים שיש להם כבר זהות משלהם והם לא צריכים "ליצור" אותה.
 
טיפוס 4 - הדרמטי:  איזון רגשי - היכולת להניח לאירועים מהעבר ולהמשיך הלאה בחיים. הם מתחילים להרפות את האחיזה בפגיעות ישנות וטינות שהם צוברים, לפנות מקום בלבם ולאפשר לאנשים ואירועים חדשים להשפיע על חייהם, מבלי שכל חוויה תעבור דרך תגובות רגשיות של שאריות מהילדות שלהם. 
 
טיפוס 5 - המדען:  הבנה אמיתית- לא זו שמבלבלים אותה עם הבנה אינטלקטואלית.  אלא הבנה במובן של ידיעה ישירה, דרך קשר אינטימי עם החוויה שלהם, מבלישהם מרחיקים את עצמם כ"צופים מהצד". הבנה כזו מאפשרת להם לעשות בחירות חכמות ותומכת באומץ שלהם להתקדם בחיים. 
 
טיפוס 6 - הספקן:  אומץ- כזה שעולה באופן טבעי מהידיעה השקטה שבאה כשהם מתבוננים בדברים בצורה נקייה, ללא הפרשנויות המפחידות של הדמיון שלהם. הם מפסיקים להקדיש את כל האנרגיות שלהם לאבטחת עצמם ויצירת רשתות ביטחון אינסופיות ולומדים להתחבר להדרכה הפנימית שלהם שבאה מתוך השקט והצלילות. 
 
טיפוס 7 - הנהנתן:  הכרת תודה- שמופיעה כשהם נוכחים לרגע הזה, חווים סיפוק עמוק ומוזנים על ידי כל מה שמכילה החוויה המיידית שלהם. הם לומדים ליהנות מכל חוויה מבלי להשתוקק ליותר ממנה ומבינים שאין צורך לנדוד למקום אחר ולחפש "הנאות גדולות יותר" כי מה שיש כאן ועכשיו ממלא אותם לגמרי והם לא באמת צריכים יותר מכך.
 
טיפוס 8 - הבוס:  כניעה - היכולת להוריד את המחסומים. הם ממיסים את הגבולות הדמיוניים של האגו שלהם האומר להם: 'אתה כאן והעולם שם'. הם מכירים בנוכחות שלהם ויודעים שהאדמה עליה הם עומדים שייכת גם לכל שאר הדברים בעולם, כי הם לא נפרדים מהעולם, הם חלק מהעולם. ומכיוון שהם חלק מהעולם הם לא צריכים להגן יותר על עצמם ממנו או להמשיך במאבק האישי שלהם נגדו. הם מוצאים ביטחון שלם בלהיות כלי אחד בתזמורת שלמה. 
 
טיפוס 9 – משכין שלום:  היזכרות עצמית -  הידיעה שאני כאן, אני קיים כאן ועכשיו ויש לי מקום שווה בעולם הזה. הם נוכחים וערים, חווים את ה"אני" שלהם באופן מלא, שאינו מבוסס על הקטנה של עצמם. הם מכירים בעוצמה שלהם ומשמיעים את קולם בעולם.
שנה גודל Powered by Bonsite ©
שנה גודל Powered by Bonsite ©
תגובות
מדויק ומעורר השראה!  (לת) 1.
אלון ק., 29/07/2020 11:33:07
יפה כתבת, אסנת!  (לת) 2.
יעל, 30/07/2020 22:09:27
אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved