אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 2

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 2


 הכרת ההבדל בין ה"אגו" שלנו, לבין ה"אני האותנטי" (המהות) שלנו, הינה הבסיס לכל התפתחות רוחנית אמיתית ובלעדיה לא תתרחש צמיחה של ממש.

האניאגרם משמש כלי רב עוצמה המסייע לנו להבחין בין השניים. ברגע שאנו מזהים את המנגנון שמנהל את חיינו (הטיפוס שלנו) אנו מתחילים להתייחס אליו כאל כישות נפרדת, כ"עיתונאי" המדווח מנקודת מבט מאד מוגבלת, שאינה מייצגת את האמת כולה. אנו לומדים לפתח דיאלוג ישיר עם האגו ולהפריך את האמונות הכוזבות שמפעילות ומשפיעות על חיינו מבלי שנדע.
 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.
 
המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה –
הנה כמה דוגמאות מכתבים למנגנון של טיפוס 2- המסייע:
 
  
 

אגו יקר שלי,

אני כותבת לך מכתב וזה די מהפך בשבילי. העובדה שהצלחתי לזהות אותך ולבודד אותך מסך ההוויה שלי בחיים ולהבין כמה אתה משפיע עלי....זה ממש חדש בשבילי.
בשל תפקידך בכוח, יש לי את הזכות להיות מוקפת תמיד בהרבה חברים ומשפחה אוהבת. אני באמת חושבת שהמתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיי היא המשפחה הנפלאה שלי והחברים שאספתי במהלך השנים.
אנשים שאני אוהבת בכל ליבי ויודעים שאני תמיד שם בשבילם. לטוב ולרע.
אתה דאגת להצמיד לי את כינוי "המלאך" וכך במשך כל חיי הייתה טבועה בי התנהגות של מושיע, מסייע, המלאך השומר.
למכתב המלא

אגו יקר שלי,

להתחיל לכתוב לך מכתב זה מוזר ביותר מבחינתי.
כל חיי חונכתי וגדלתי כאדם המביט ומסתכל על צרכי האחר. מוכן לוותר על החופש כדי שהאחר יזכה בתשומת הלב ובצורך שלו. אני קיימת בקטן. הצורך לרצות את האחרים כדי לעזור בכל מצב, למנוע עימותים, הם היו דרך חיי.משכתי תשומת לב בנתינה האין סופית שלי.
למכתב המלא
 

למסייע שלי שלום,

אני כותבת לך ומקווה שתקבל בהבנה את מה שיש לי להגיד לך. עד לא מזמן הייתי מקשיבה לך ופועלת באופן אוטומטי. ואם להודות על האמת - התעייפתי ממך, בטח שמת לב לכך. הגעתי למסקנה שהגיע הזמן שאדאג קודם כל לעצמי, אך אל תדאג יקירי, אני לא עוזבת אותך, אף פעם לא אשכח מה עשית ועושה למעני ואת הדברים הטובים ממך אמשיך לקחת עימי:
למכתב המלא
 

אגו יקר שלי,

בעוד יומיים אהיה בת 68 שנים. בהן ליווית אותי באופן טוטאלי לגמרי, רק בשנתיים האחרונות ניסיתי ואף הצלחתי לשים אותך לידי. לא סילקתי אותך חס וחלילה, כי בסך הכל הרבה דברים טובים השגתי בזכותך, אך מצאתי דרך לתת לך ללכת לידי, כאשר לעתים אתה מנסה לחזור ולהיכנס בתוכי אך אני משתדלת בעדינות להשאירך בצד, אך קרוב אלי.
למכתב המלא
 

מסייע יקר

באתי לעולם עם צורך גדול באהבה. הייתי צריכה לאמץ לי התנהגויות מיוחדות כדי להעצים את כמות האהבה ולפצות על חסרונה. אמא קראה לי "החתול המחייך, המתחנף." זו הייתה אסטרטגית הקיום שלי. משכתי תשומת לב בשערי המקורזל, בצבע דבש, בלחיי העגולות ובעיקר בחיוכי המתוק, הכול כדי להיות אהובה. מאוחר יותר נוספה לאסטרטגיה זו גם הנתינה... 
למכתב המלא
 

שלום לך טיפוס 2,

אני כותבת לך את המכתב הזה מתוך שלמות, ומקווה שבסוף המכתב תבין שבעצם לא היה לי קל לכתוב אליך. חשוב לי שתקבל בפרופורציה ובבהירות את הדברים שאכתוב לך ותבין שהיום אני נמצאת במקום אחר.למזלי התוודעתי אליך לפני כשלוש שנים בזכות המסע שהתחלתי באניאגרם...
למכתב המלא
 

טיפוס יקר שלי,

בהתחלה, במפגשים הראשונים שלי עם האניאגרם, טיפוס 2 נראה לי משהו שאני שמחה שהוא חלק ממני. הוא לבבי הוא חברותי, הוא נחמד כזה. התחברתי להגדרה ורציתי להיות אתה בכל צורה.
כשהתחלתי להבין יותר את המורכבות, את המניפולציות שאתה עושה, אפילו עליי! לפעמים אני אפילו לא שמה לב שאתה מושך בחוטים אפילו היום כשאנחנו מכירים כבר שנים אתה מערים עליי לא פעם.
למכתב המלא

 
 

חזור

 

 

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved