אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 4

שתף |

מכתבים לאגו - טיפוס 4

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

  

 

 

אגו יקר שלום,
 
קיבלתי ממך הרבה. גרמת לי להרגיש שאני מיוחד, שונה ומקורי. שאני מסוגל לחוות רגשות באופן עמוק הרבה יותר מאחרים ובכך להרגיש שאני שווה יותר מהם. נתת לי יכולת לקלוט את הזולת גם בלי שיאמר מילה וכך להיות אמפטי כלפיו ולהזדהות עם מצוקותיו. הרגישות הגבוהה שהעצמת בי הביאה אותי לחוות אושר ושמחה וגם כאב וצער בכל רמ"ח איברי וכך לחוות רגעים מסוימים בכל עצמתם. גם את החוש שלי ליופי לאומנות ומוזיקה ולבטא יצירתיות מתוך שמחה כמו גם מתוך הכאב, אי אפשר לקחת ממך.
 
יחד עם זאת שילמתי מחיר יקר על מנת לדור איתך בכפיפה אחת. גרמת לי לקחת כל דבר שקורה לי באופן הכי אישי שאפשר ובכך להציף אותי בסערות רגשיות אינסופיות. דבר זה גרם לי סבל גדול, כיוון שאתה מציב את רגשותיי כמו היו חזות הכל, נובר בפצעי העבר ובפנטזיות על עתיד ורוד. בכך אתה מסתיר ממני את היכולת להיות אובייקטיבי ולשמור על איזון רגשי ולמעשה את הדבר הכי חשוב..לחיות ב - כאן ועכשיו.
 
גרמת לי להיסגר בפני אנשים מתוך מחשבה שהם לעולם לא יבינו עד הסוף מה עובר עליי. אין לי ספק שלא פעם התוצאה של הסגירות הזו, גררה סגירות ואי הבנה, אם לא להתנגשויות של ממש, מתוך הסקת מסקנות נמהרות מדי על יחס מתנשא או מזלזל של הזולת כלפיי. אתה גורם לי להשוות בלי סוף ביני ובין הזולת, אבל תמיד לדאוג שבהשוואות אצא נחות מן הזולת וידי תהא על התחתונה.
 
בקשרים רומנטיים הבאת אותי שוב ושוב להשקיע אנרגיה אינסופית של מחשבות ורגשות שעוסקות בשאלה - האם הם יצליחו או לא? העצמת אצלי את תחושת הביחד ואת הפנטזיה למצוא התאמה מושלמת אידיאלית שאין שנייה לה. דאגת לטפח את כאב הדחייה מן הצד השני ואת חרדת הנטישה, גם כשאני בעצמי לא הייתי מעוניין בקשר. כך שכל ההתנהלות שלי בקשר נבעה מפחד ונשאבתי למשחק תמידי של בדיקת עוצמת האהבה של הזולת כלפיי.
כיום אני מודע יותר להצפות הרגשיות, בתחילת קשר זוגי ועוד יותר גם בהמשכו. אני גם מודע לכך שאתה גורם לי לראות מה חסר בהם, מה היה יכול להיות יותר טוב ולראות בצורה יותר מאוזנת מה אני מרוויח מהקשר ואם אני באמת מעוניין בו, בלי לחשוש מדחייה כל הזמן.
 
כיום אני מסוגל לתפוס אותך בפעולה כשאתה גורם לי להרגיש לא שייך ולא להיכנע לתחושות הזרות וחוסר השייכות לסביבה. אני מרשה לעצמי להיפתח כלפי אנשים וזוכה לחוות יותר אהבה וחיבה מאנשים.
 
כיום אני מסוגל לתפקד גם בתוך סערה רגשית שמציפה אותי ולא לתת לה לצאת לגמרי מפרופורציות. גיליתי שאני יכול ליהנות יותר מתוך ראייה של כמה טוב יש לי בחיים, חברים שאוהבים אותי, משפחה תומכת ותמיד יש לי את עצמי, למרות כל הרגעים הקשים שאתה יוצר אצלי דרך העצמת הרגשות.
 
אני מסוגל למצוא את עצמי חווה את החיים לא רק דרך רגעים עוצמתיים בלבד אלא גם שגרה יומיומית אפורה ככל שתהיה.
 
אני בטוח שתבוא לבקר לא פעם ולפעמים דווקא כשאני ישן ומחפש מנוחה ממך, תמשיך לדפוק לי על הדלת או לצלצל בפעמון. אני אשתדל לא לפתוח. מקסימום אקשיב לך מעבר לה ואקח את מה שמתאים לי. אל תיקח את זה באופן אישי למרות שאתה טיפוס 4. רגשות אינן חזות הכל. אני גם צריך להיות לבד לפעמים.
 
תודה לך על כל מה שנתת ועדיין נותן לי ומקווה שתבין שיש לי חיים משלי גם בלעדיך. אני מסוגל ורוצה להתנהל ולחוות את החיים בצורה מלאה ומאוזנת וליהנות מהם עד הסוף .
 
שלך, (ואולי כבר לא ממש..)
יואב
 
 

 

  לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved