אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 4

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 4

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

  

 

 
שלום לדרמטי,

אני הולכים יחד דרך ארוכה שעדיין לא נגמרה ונראה לי שזה זמן מתאים לעצור רגע ולעשות הערכת מצב. אני יודעת שבלי השמירה שלך לא הייתי שורדת, אני מבינה שעזרת לי להסתדר בעולם שנראה במשך הרבה מאד שנים מסוכן, לא ברור ומבהיל. שרתת אותי נאמנה ובעזרתך הגעתי עד כאן. חלק גדול מהתכונות שלך אני אוהבת גם אם הן לפעמים מסבכות לי את החיים. אני פחות אוהבת את הפרשנות שלך לעובדות, את הקול שלך שמזהיר אותי כל הזמן.

בשנים האחרונות עבדתי קשה כדי להגדיר מחדש מושגים של אומץ ופחד, תלות ועצמאות ובעיקר אהבה וחשיבותה. המסקנות לא כל כך מקובלות עליך אבל אתה כבר צריך לדעת מניסיון שאני יכולה להתגבר על משברים, שתסריטי האימה שלך מיותרים ואין דרך להתכונן לכאב או לאובדן.

אני כבר השתנתי ואתה צריך להסתכל עלי ולהתאים את עצמך למצב החדש כדי להגיע מחדש להתאמה נפלאה וההבנה כמו שהיו פעם. שים לב איפה צריך להתרחב, איפה אפשר קצת לשחרר. תבחן שוב את העולם ותגלה שהוא לא ממש מסוכן ואפשר למצוא בו אנשים טובים, אפשר לקבל אהבה בלי להסתכל עליה בחשדנות כל כך גדולה ועוד כל מיני רעיונות מהפכניים שעושים רק טוב.

אתה יודע שאני לא יכולה להסתדר בלעדיך, אני צריכה אותך ותמיד אצטרך. אין לך מה לדאוג, אני לא אשליך אותך כי אין לי הגנה אחרת, אבל יהיה נחמד אם תשחרר קצת. הרי תדע כשאצטרך הגנה ותמיד תדע מה לעשות, אבל בינתיים צא לחופש, אל תהיה כל כך דרוך, הסכנה חלפה כבר ועכשיו הגיע הזמן להוציא את המתנות שלך וליהנות מהן. מגיע לי ומגיע לך, עבדנו קשה והגיע הזמן ליהנות. אני מזמינה אתך ללכת איתי, על ידי ולא למשוך אותי אחורה כי זה פוגע בשנינו ולא מועיל לאף אחד.           
                                                                         
באהבה,
אורית
 

  לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved