אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 4

שתף |

מכתבים לאגו - טיפוס 4

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

  

 

 

ארבע יקר שלי,

בזכותך אני רגישה. יש כאלה שעבורם זה חיסרון, אבל כשאני חושבת את זה על עצמי אני מרגישה גאווה. אני מודה לך על העומק שאתה מכניס לחיים שלי, על איך שלימדת אותי לאהוב. רק בזכותך אני קמה בבוקר לעבודה שמדליקה אותי ולא נסחבת למשרד אפור ומשעמם. ואם כבר אפור ומשעמם, תודה על הצבעים העזים. אני מודה לך על שנתת לי את היכולת להיות רגישה כל כך לניואנסים, לאנשים. 

אני חושבת שיותר מהכול אני אסירת תודה על החיפוש הפנימי המתמיד. אני סומכת עליך שלא תיתן לי אף פעם לשקוע בחוסר מודעות. אני מסתובבת בעולם בתחושה שאני הולכת לאנשהו, שאני אגיע, ושאני לא חלק מעדר. אני מודה לך גם על הדמיון הפורה, על הסרטים שאתה מקרין לי, על היצירתיות. אני מודה לך על דמעות, מחנק, גם של עצב, אבל בעיקר של אושר. ועל היכולת להרגיש אותם באמת. 

מודה לך על שאתה מזכיר לי שאני באמת חיה, וכמה אני שמחה על זה. אני מודה לך על שאתה מאפשר לי להתחבר ברובד טוטאלי כל כך למוסיקה, לספרים וגם לבני אדם. מודה לך על הצורך להכיר את עצמי לעומק, להתחבר לעצמי באמת. מודה לך על שאתה עוזר לי להתבונן בחיים, ללמוד מהם.

יחד עם זאת, ארבע יקר ואהוב שלי בוא נודה בזה אתה נוטה גם להשתולל. אני מדברת למשל על הקנאה שאתה מתעקש להעיר בי בכל פעם שמישהו אחר מצליח, או נראה לך מאושר, או שאתה חושב שחי באיזה אופן שבו היית רוצה גם אתה לחיות. השקר שבזה הוא שלמעשה אתה בכלל לא יכול לדעת אם האדם הזה מאושר, שלא נדבר כבר על זה שזה לא רלוונטי לי לגמרי, כי גם אם הוא מאושר, זה לא אומר שאני הייתי מאושרת אם הייתי במקומו. לי יש את הדרך שלי לעשות, ארבע יקר. אתה מסתכל מסביב ומחפש עם מי להשוות אותי. 

במשך שנים חשבתי שאם אני מרגישה משהו זה כנראה אמיתי ואני צריכה להתייחס לזה כאל מציאות למרות שהרבה פעמים זה אתה שמייצר לי את הרגשות האלה. והם לא תואמים את המציאות (אם מישהו לא עונה לך לטלפון זה לא בהכרח אומר שהוא לא רוצה לדבר איתך, אולי הוא סתם עסוק). ואם להיות ממש כנים בוא נודה שנייה בזה שלפעמים אתה סתם ככה בלי קשר לחיים מייבא לי איזה זיכרון סנטימנטלי ומציף אותי רגשית. אני יכולה להיות לגמרי בסדר, ולהרגיש טוב עם עצמי ואז אתה פתאום מחליט להקרין לי סרט. אתה צריך להבין שאני משלמת על זה מחיר, אתה ממש לוקח אותי מהמקום שבו אני נמצאת באותו רגע לאיזה עבר סנטימנטאלי. וחשוב לציין שהסרט עצמו לא לחלוטין ריאליסטי. אתה עורך אותו, ומוותר על חלק מהפריימים אם הם לא מתיישבים עם האג'נדה שלך.

מפריע לי שאני לא שלמה עם החלטות בגלל שאתה רוצה שאפעל רק מהלב בלי להתחשב בראש ובבטן, וזה לא נעים. ועם כל כמה שאני אוהבת את העומק הרגשי שאתה נותן לי אני לא רוצה יותר ליפול להצפות רגשיות עזות כל כך עד שאני מאבדת לחלוטין כל שליטה ומרגישה כאילו אני מדרדרת עוד ועוד לתוך איזה בור חסר תחתית. אתה מציף אותי עד שאני מגיעה למקום הזה ואז פתאום לא טוב לך. אבל זה כבר כל כך יצא משליטה שאני לא יודעת איך להוציא אותך משם. שלא נדבר כבר על זה שכשאתה מכניס אותי למצב הזה ואני כל כך מוצפת אני לא יכולה לראות מבעד לקיר הרגשי העצום הזה את הפעולה שאני צריכה לעשות, זה מוציא ממני לגמרי את כל האנרגיות עד שלצאת מהמיטה בבוקר הוא מאמץ בלתי אפשרי. וארבע יקר שלי, אין סיבה, באמת שלא, החיים יפים. אני מבטיחה לך שאתה תהיה מאושר ומסופק גם בלי כל הדרמה הזאת.

האהבה העזה שלך לסרטים מייצרת לי פנטזיות לא מציאותיות, כאלה שהמציאות לעולם לא תוכל להשתוות אליהן. אתה גורם לי לחשוב שזה מה שאני באמת רוצה ואז בלית ברירה אני נתקפת חרדה ודיכאון כשאני מבינה שלעולם לא אוכל לקבל את מה שאתה מכוון אליו, פשוט כי זה לא מציאותי. ואתה משכנע אותי שפחות מזה לא יספיק, וככה אתה גוזר עליי חיים של חוסר סיפוק. 

ואולי הדבר שקשה לי מכל הוא הצורך התמידי בחיזוקים מבחוץ. הצורך שלך לקבל כל הזמן אהבה מבחוץ נובע ממחסור של הדבר הזה מבפנים. והתוצאה היא תלות תמידית בתגובה מבחוץ. אני לא רוצה לחיות ככה. אני רוצה לאהוב את עצמי בעצמי. אני רוצה להרגיש יציבה באהבה שלי אליי. תראה מה קורה לך כשאתה לא מקבל את החיזוק הזה, או כשהוא שלילי, או כשמישהו שהיווה את המראה החיובית הזאת פתאום נעלם? הכול הולך איתו. אתה צריך שיהיה מישהו שכל הזמן יאהב אותך, בלי האהבה הזאת אתה מרגיש אבוד. 

זה לא טוב לנו ארבע, ואני לוקחת על עצמי את האחריות למלא את זה. אני אעבוד על תיקוף עצמי, ואתה תעזור בזה שלא תשווה אותי לאחרים ובזה שלא תגרום לי להרגיש לא טוב כשיש איזה ביקורת שלילית או דחייה ומצד שני כשיש איזה חיזוק חיובי, או אהבה מבחוץ, תעזור לי להתייחס לזה כמו שזה, לא להישען על זה במאה אחוז ולשכוח מעצמי.

מעכשיו ארבע יקר נעשה דברים אחרת. קודם כל נקבל את העובדה שהחלטות צריך לקבל לא רק מהלב אלא גם מהראש ומהבטן. כשתעמוד בפנינו התמודדות קשה אתה תעזור בזה שלא תצביע על הדברים השליליים. אם אתה רואה שמתקרבת איזה עננה, אל תגביר אותה, אל תצבע לי את העולם בשחור. תאיר לי את הצדדים החיוביים ותאפשר לי להתמודד עם המציאות כמו שהיא, אל תציף אותי רגשית. אם תעזור לי בזה, אצליח להתמודד עם הדברים הרבה יותר טוב, וגם לך יהיה טוב יותר. מה שינחה אותי מהיום בקבלת החלטות הוא "מה טוב לי" ולא "מה ירגיש לי נעים". 

אנחנו ננסח לעצמנו את הצרכים והסטנדרטים ונפעל על פיהם, לא עוד לפי השוואות לאחרים. כשאצטרך לקבל החלטה אנסה להבין מה אני באמת רוצה, ואתה תהיה לי לעזר מבלי לנסות להשפיע עליי בפנטזיות. הפנטזיות שלך ישמשו אותנו בניסוח חזון, ביצירה. 
אשתמש ביכולת הרגשית העמוקה שלך כדי להתחבר לעצמי עוד, להכיר את עצמי באמת, ללמוד מהם הרצונות העמוקים והאמיתיים שלי. אחזק את תחושת הקיום שלי, אוהב את עצמי, ואותך, רק מעצם קיומנו. נוריד עוד ועוד את התלות שלנו באהבה ובחיזוקים מבחוץ. אני אגבש לנו זהות שתהיה נוכחת ויציבה ועצמאית. אני לא חושבת שאתה טועה בעניין הבן זוג, אבל חשוב לי שזה לא יהיה בגלל מחסור פנימי. אני רוצה להרגיש שלמה ומאושרת גם אם אין לי בן זוג, ואתה תעזור לי בזה. אתה תיתן בי אמון, ואני אדאג שאתה תרגיש אהוב. 

וארבע, אתה צריך להבין שאתה לא מנהל את העניינים כאן. אני מבטיחה לך שאתחשב בדעתך, אבל ההחלטה הסופית היא שלי, אתה תסמוך עליי ותתגייס למטרותיי. אני מצידי מבטיחה שאדאג לאושר שלנו. ויהיה לך טוב, אל תדאג.

שלך,
אורנה

 לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved