אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 4

אל תתן למי שאתה, להפריע למי שאתה יכול להיות

מכתבים לאגו - טיפוס 4

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

  

 

 
אגו יקר שלי,
אתה הולך עימי כל כך הרבה שנים, בזכותך לא מעט פעמים התרגשתי, התרגזתי, ספגתי, התגוננתי, ברחתי, ניסיתי... לא פעם חשבתי שאתה הוא אני, שיודע אתה יותר טוב מכל אדם אחר מהם רצונותיי, מאוויי, תשוקותיי, כמיהותיי וכד'. רציתי לומר תודה, רציתי להביע את הערכתי הכנה  על כך שבלעדייך אולי הייתי מישהי אחרת, שבלעדייך הייתי פועלת אחרת. רציתי לומר תודה על כך שלימדת אותי כל כך הרבה על העולם הזה, ועל החיים, תבונתך העזה, חכמתך הבלתי נדלית, הארותיך ותחושותייך שהצילו אותי לא מעט פעמים בחיי.

אני רוצה לומר עד כמה אני מעריכה זאת, לעולם לא הייתי מעלה בדעתי שמישהו ירצה כל כך לעזור לי, אבל עכשיו תורי לגעת בזריחה,עכשיו תורי לכבוש ,תורי לומר בקול רם "את מסוגלת", אני יודעת אגו יקר שתמיד תישאר עימי אך הגיע הזמן להוריד ממך עול, לתת גם לי לעשות משהו משום ששנים עמדתי לצידך בצל, בחושך, לא פציתי פה, שתיתי בשקיקה כל מילה, כל מבט שלך, כל מעשה. אבל עכשיו אחרי שלמדתי והפנמתי חלק מהדברים, אני רוצה לבד או לפחות רוצה לנסות ללכת מבלי שאף אחד ירצה לעזור.

אני יודעת שאתה שם, אבל כעת  רוצה אני מנוחה,רוצה לדעת שאתה שם בשבילי אבל נותן לי מרחב, נותן לי לטעות, אתה כמו הורה טוב בשבילי אבל גם הורה צריך לדעת להניח לגוזליו ולתת להם לפרוש כנפיים, על כן אגו יקר, תן לי חופש ואנצל אותו עד תום, איהנה ממנו, אדע, אלמד, אחפש, אטעה ,אצליח, אהיה מאושרת כי דרכי חופשייה, ובשעת מצוקה אקרא בקולך, אלטף אותך ואקח ממך עצה טובה.

תודה שאתה איתי, תודה שאני איתך, 
שתהיה לנו שנה טובה, מלאה בהתפתחות אישית, מלאה באהבה ובאושר, באופטימיות, בהבנה ובעיקר בשיתוף פעולה
שלך תמיד,
אלה
 

  לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
כללי
על האניאגרם
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved