אניגראם

מכתבים לאגו - טיפוס 4

שתף |

מכתבים לאגו - טיפוס 4

 

בסיום סדנת הצמיחה מתבקשים המשתתפים לכתוב מכתב לטיפוס שלהם, זהו צעד משמעותי בתהליך ההפרדה בינינו לבין האגו ולקיחת בעלות בית על המנגנון האוטומטי שמנהל אותנו.

המכתבים מרגשים, מפתיעים ומעוררי השראה – הנה כמה דוגמאות

  

 

 

 
4 יקר שלי שלום,

36 שנה עברנו יחד, חלקן טובות וחלקן קשות, אבל איכשהו הגענו לרגע הזה. אם הייתי צריך לסכם את השיחה הזו במשפט אחד הייתי אומר לך, זה לא אתה זה אני, אבל האמת שזה בעצם לא אני, זה אתה, אז אני ארחיב.

הענקת לי יותר ממה שכל אדם אחר בחיי נתן לי, אני חושב שממך למדתי הכי הרבה ואני בטוח שיש לי עוד המון מה ללמוד, אבל מגיע הרגע שבו הגוזל עוזב את הקן, גורי החתולים מתחילים לרוץ בין החצרות והילדים עוזבים את הבית. כל אחד יוצא להרפתקה משלו וכשעייפים, רעבים או סתם מתגעגעים באים לבקר, הגיע הזמן שלי לצאת להרפתקה משלי. מאחר ואנחנו חולקים את אותו גוף אני בטוח שעוד יצא לנו להיפגש, אבל כמו שכשהיינו בני 15, אמא ואבא נאלצו להבין שעכשיו אנחנו "גדולים" בעלי יכולת החלטה עצמאית ולא "ממלאים פקודות" יותר, אז עכשיו תורך להבין שאני עצמאי ועושה החלטות משלי. בטוח לא כולן יהיו חכמות, והרבה פעמים תרצה להגיד לי "אמרתי לך" אבל אני מאד אעריך אם תיתן לי להתמודד עם זה לבד, אני לא אוכל ללמוד אם לא אעשה טעויות, ואשמח לעשות אותן בעצמי.

אין ספק שלפעמים אני אתגעגע, ובטח אבוא לבקר, ומן הסתם גם אתה מוזמן, לא, לא תמיד, אבל מדי פעם אפשר לשבת ביחד ולהעלות זיכרונות מן העבר. אני מניח שבהתחלה קשר "טלפוני" יהיה עדיף. בטח יהיה לנו קשה להכיל אחד את השני עכשיו כשאנחנו נפרדים, אבל הזמן הוא באמת רופא מצוין, למרות שאתה לא מאמין וכל כמה שהחיים ניסו להוכיח לך את זה, אתה המשכת להתנגד....

אני לא שונא, ולא כועס עלייך, אבל בהחלט עייפתי. הגעתי למקום שבו הדברים הלא טובים עולים על הטובים וקשה לי עם זה. בשנים האחרונות הפכת בשבילי לתובעני מדי, נוקשה מדי, ובאיזשהו מקום יש לי הרגשה שאיבדת את חוש ההומור שהיה לך. אני מקווה שתמצא אותו, כי זה אחד הדברים שאהבתי בך.

אני מחכה ליום שנוכל לשבת, שווי כוחות ולקיים שיחות עשירות כמו שפעם היו לנו.
בינתיים אני יוצא ללמוד ולחוות ומבטיח לספר לך מה יש שם בחוץ.
 
רוני

 לכל המכתבים

אסנת ידגר
חלוצת השיטה בארץ ומייסדת המרכז הישראלי
חדשות ועדכונים
yoda hacked
כללי
שירותים
אניאגרם בארגונים
מדיה
בניית אתרים בקוד פתוח
עקבו אחרנו
2010 © Enneagram inc, All Rights Reserved